'Skip die trip' hoofdcampagne regioproject

Dinsdag 18 mei 2021

Op maandag 17 mei werd het startsein gegeven voor de hoofdcampagne van het project ‘Skip die trip’. Deze hoofdboodschap werd de afgelopen tijd met input van jongeren bedacht en vormgegeven. Dat werd gedaan door straatinterviews en verschillende sessies met focusgroepen. ‘Skip die trip’ geeft de richting naar het positieve alternatief; niks missen, gewoon lekker leven, feesten, vrienden, erbij zijn….mét de gezonde leefstijl als uitgangspunt.

Voorzitter van de stuurgroep, Theo Maas (wethouder gemeente Someren): “Als overheden willen we natuurlijk het liefst hard roepen ‘doe het niet’. Maar daarmee slaan we de plank mis. Jongeren maken zelf keuzes en hebben lak aan ‘het wijzende vingertje’. Met de campagne willen we vooral informeren, bewustwording creëren en het gesprek aanzwengelen.”

Hoe dat er in de praktijk uit gaat zien, wordt de komende jaren zichtbaar. Dat de jongeren en hun omgeving betrokken blijven staat vast, ook dat er verschillende aanvliegroutes nodig zullen zijn. Projectleider Lieke Vogels: “Het zal steeds liggen aan de doelgroep (jongere, jongvolwassen, ouders/verzorgers), de setting (uitgaansleven, thuis, school, sport) en/of de soort drug. Dit thema is te complex om in een boodschap of campagne te vatten. We werken steeds passende interventies en deelcampagnes uit, regionaal én samen met de gemeenten vanuit lokale behoefte.”

Bij de uitwerking zijn jongerenbureau Jong en Je Wil Wat en merkenbureau Wakk’r (beide uit Eindhoven) betrokken.

www.skipdietrip.nl

 

Terug naar nieuwsoverzicht